Erasmus+ Programı Okul Eğitim Öğrenci ve Personel Hareketliliği kapsamında
2023 yılı teklif çağrısı döneminde sunulan 2023-1-TR01-KA122-SCH-000164223 numaralı
DİJİTAL KOÇUM DİJİTAL DUYGUM.K12 isimli proje, T.C. Dışişleri Bakanlığı, Avrupa Birliği Başkanlığı
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı, Türkiye Ulusal Ajansı tarafından kabul
edilmiştir. Proje Hayat boyu Öğrenme ve Gençlik Programları Türkiye Ulusal Ajansı Tarafından 1750
ERASMUS+ proje başvurusundan; desteklemeye değer 107 proje içerisinde yer aldı.
“DİJİTAL KOÇUM DİJİTAL DUYGUM.K12” PROJESİ ile Dijital çağda tüm öğretmenlerin ve
eğiticilerin sahip olması gereken yirmi birinci yüzyıl becerilerini ve yeterliliklerini gözden geçirmek,
çevrimiçi öğrenmenin gücünden yararlanmak ve ileriye gitmek için öğretim programının içine
teknolojiyi nasıl bütünleştireceğimizi planlamak amaçlanıyor. Öğretmenlerin pedagojiden
uzaklaşmadan dijital teknolojiye geçişi başarıyla nasıl yönetebileceğine ilişkin yeni bir çerçeve
oluşturarak bir farkındalık yaratılmaya çalışılıyor.
Proje sorumlusu Ebru DANIŞ; Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi
Başkanlığının faaliyetleri ile Hayat Boyu Öğrenme Programı hakkında şu bilgileri verdi;
--- ERASMUS+ AB'ye üye ve aday ülkelerin eğitime yönelik politikalarını desteklemek ve geliştirmek
için yürütülen bir programdır.
--- Projemiz sayesinde; “Dijital doğanlar” olarak adlandırılan, “Z kuşağı” olarak bilinen, dijital yerli
sıfatıyla tanınan ve Türkiye’de genel nüfus içinde 1/3’ü geçen bir orana sahip gençlerin ve çocukların
eğitim ve öğretimi kaçınılmaz olarak dijital ortama doğru kaymaktadır. Bu durum, karar alıcılar,
politika yapıcılar, uygulayıcılar ve denetleyiciler açısından kritik anlamlar ifade etmektedir. Dijital çağı
çok iyi anlama, kavrama ve uyum sağlama becerilerini geliştirmenin zamanı gelmekte ve hatta
geçmektedir. Z kuşağını iyi tanıyan, ona öğretmeyi değil rehberlik etmeyi amaçlayan bir öğretmen
olabilmenin yollarını arayacağız, dedi.
Okul Müdürü Mustafa KABAN ise; Amaç dijitalleşme olgusunu çocuk ve gençlerin psikososyal
gelişimi zemininde dijital çağın getirisi olan öğrenme olanakları ve riskler açısından tartışmaktır.
Projemizle, çocukların ve gençlerin bu çağda sahip olduğu öğrenme ve gelişim olanakları ile bu
araçları kullanırken karşılaştığı riskler, bu koşullar karşısında ebeveynin değişen rolü, öğretmenin
eğitimde bu dijital risk ve olanakları nasıl yöneteceği üzerinde durularak içinde bulunulan dijital çağın
çocuk eğitimi ve dijitalleşme politikası açısından incelenmesi üzerinde durma hedefindeyiz.
Projemiz 12 ay sürecek ve toplam 22 katılımcımız yararlanacaktır. Katılımcılarımız Hollanda’da
ve Almanya’da "Dijital Koçluk Modeli" konulu kurslara ve grup etkinliklerine katılacaktır. Projede,
belirlenen çalışma takvimine göre; Yurtdışından 2 uzman davet edilerek; Dijital Refah, Dijital
Mentörlük, Dijital Minimalizm ve Dijital Dünyada Yeni Vatandaşlık Konsepti konularında seminer
çalışması yapılacaktır.
Projeden faydalanacak eğitimcilerimizin en yüksek düzeyde bilgi, beceri ve kazanımlar elde
etmesi için özveri ile çalışacağımızı belirtir, projelerimizin okulumuza, bölgemize ve ülkemize hayırlı
olmasını dileriz, diye açıklama yaptı.