T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MALATYA / YEŞİLYURT - Mahmut Çalık Anadolu Lisesi

OKULUMUZUN ERASMUS PROJESİ BAŞARISI

Mahmut Çalık Anadolu Lisesi, "Web 2 araçları ile öğretime sosyal duygusal öğrenme

yaklaşımını dâhil eden Dijital Koçluk Modeli çalışmaları" konulu kurslara ve öğrenci grup çalışmalarına katılmak amacıyla Avrupa’ya gidiyor.

15-09-2023

 

Erasmus+ Programı Okul Eğitim Öğrenci ve Personel Hareketliliği kapsamında

2023 yılı teklif çağrısı döneminde sunulan 2023-1-TR01-KA122-SCH-000164223 numaralı

DİJİTAL KOÇUM DİJİTAL DUYGUM.K12 isimli proje, T.C. Dışişleri Bakanlığı, Avrupa Birliği Başkanlığı

Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı, Türkiye Ulusal Ajansı tarafından kabul

edilmiştir. Proje Hayat boyu Öğrenme ve Gençlik Programları Türkiye Ulusal Ajansı Tarafından 1750

ERASMUS+ proje başvurusundan; desteklemeye değer 107 proje içerisinde yer aldı.

“DİJİTAL KOÇUM DİJİTAL DUYGUM.K12” PROJESİ ile Dijital çağda tüm öğretmenlerin ve

eğiticilerin sahip olması gereken yirmi birinci yüzyıl becerilerini ve yeterliliklerini gözden geçirmek,

çevrimiçi öğrenmenin gücünden yararlanmak ve ileriye gitmek için öğretim programının içine

teknolojiyi nasıl bütünleştireceğimizi planlamak amaçlanıyor. Öğretmenlerin pedagojiden

uzaklaşmadan dijital teknolojiye geçişi başarıyla nasıl yönetebileceğine ilişkin yeni bir çerçeve

oluşturarak bir farkındalık yaratılmaya çalışılıyor.

Proje sorumlusu Ebru DANIŞ; Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi

Başkanlığının faaliyetleri ile Hayat Boyu Öğrenme Programı hakkında şu bilgileri verdi;

--- ERASMUS+ AB'ye üye ve aday ülkelerin eğitime yönelik politikalarını desteklemek ve geliştirmek

için yürütülen bir programdır.

--- Projemiz sayesinde; “Dijital doğanlar” olarak adlandırılan, “Z kuşağı” olarak bilinen, dijital yerli

sıfatıyla tanınan ve Türkiye’de genel nüfus içinde 1/3’ü geçen bir orana sahip gençlerin ve çocukların

eğitim ve öğretimi kaçınılmaz olarak dijital ortama doğru kaymaktadır. Bu durum, karar alıcılar,

politika yapıcılar, uygulayıcılar ve denetleyiciler açısından kritik anlamlar ifade etmektedir. Dijital çağı

çok iyi anlama, kavrama ve uyum sağlama becerilerini geliştirmenin zamanı gelmekte ve hatta

geçmektedir. Z kuşağını iyi tanıyan, ona öğretmeyi değil rehberlik etmeyi amaçlayan bir öğretmen

olabilmenin yollarını arayacağız, dedi.

Okul Müdürü Mustafa KABAN ise; Amaç dijitalleşme olgusunu çocuk ve gençlerin psikososyal

gelişimi zemininde dijital çağın getirisi olan öğrenme olanakları ve riskler açısından tartışmaktır.

Projemizle, çocukların ve gençlerin bu çağda sahip olduğu öğrenme ve gelişim olanakları ile bu

araçları kullanırken karşılaştığı riskler, bu koşullar karşısında ebeveynin değişen rolü, öğretmenin

eğitimde bu dijital risk ve olanakları nasıl yöneteceği üzerinde durularak içinde bulunulan dijital çağın

çocuk eğitimi ve dijitalleşme politikası açısından incelenmesi üzerinde durma hedefindeyiz.

Projemiz 12 ay sürecek ve toplam 22 katılımcımız yararlanacaktır. Katılımcılarımız Hollanda’da

ve Almanya’da "Dijital Koçluk Modeli" konulu kurslara ve grup etkinliklerine katılacaktır. Projede,

belirlenen çalışma takvimine göre; Yurtdışından 2 uzman davet edilerek; Dijital Refah, Dijital

Mentörlük, Dijital Minimalizm ve Dijital Dünyada Yeni Vatandaşlık Konsepti konularında seminer

çalışması yapılacaktır.

Projeden faydalanacak eğitimcilerimizin en yüksek düzeyde bilgi, beceri ve kazanımlar elde

etmesi için özveri ile çalışacağımızı belirtir, projelerimizin okulumuza, bölgemize ve ülkemize hayırlı

olmasını dileriz, diye açıklama yaptı.  

15-09-2023

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 15.09.2023 - Güncelleme: 21.09.2023 07:51 - Görüntülenme: 772
  Beğen | 5  kişi beğendi